zaban farsi3
v\:
دبیرستان
زبان فارسی 3
سوم انسانی
سال
تحصیلی92
وقت :
نا م ونام خانوادگی:
نام پدر:
شماره دانش آموزی:
شماره کلاس:
ردیف
نوبت اول
نمره
دستور
1
هر یک از کلمات متشابه زیر را تا حد امکان گسترش دهید .
انتصاب – انتساب
1
2
برای نهاد های زیر فعل مناسب بیاورید و علت مفرد یا جمع
بودن فعل را بیان کنید .
استادان – آجرها
1
3
جمله های زیر چند جزئی هستند ؟
- شعر این دوره ، پناه شکست خوردگان و نومیدان و از راه
ماندگان شده بود .
- کار یعنی خلاقیت .
1
4
در کدام یک از جمله های زیر شاخص به کار رفته است ؟
کدخدا حسن مردی عاقل است . کدخدای آبادی
مرد خوبی است .
5/0
5
در عبارت زیر هسته را مشخص کنید و این عبارت چند تکواژ
دارد ؟
داستان های جن و پری .
1
6
فعل زیر را از مجهول به معلوم تبدیل کنید و نهاد مناسب
برای آن بنوسید .
جوشانده شده بود .
1
7
فعلهای (( برشمریم )) و (( قرض گرفتند )) از نظر ساختمان
چگونه اند ؟
5/0
8
برای (( کفش )) و (( کاغذ )) ممیزهای مناسب بیاورید .
5/0
9
وابسته های وابسته را معلوم کنید و نمودار پیکانی بکیشید .
کتاب تاریخ ایران حیاط بزرگ همسایه
1
10
در جمله ی (( او را در حیاط می دیدم که باغچه ها را آب می
داد )) حذف ر ا معلوم کنید .
5/0
نگارش
1
کلمات (( پله )) و
(( سخنگو )) را جمع ببندید و صامتهای میانجی را مشخص کنید .
5/0
2
دو واژه بنویسید که دو تلفظی هستند .
5/0
3
برای واژه های زیر از نظر ریشه شناسی چند معنی بنویسید .
فردوس (
) نیمکت ( )
1
4
قید (( بی شک ))
را در جمله ای صحیح به کار ببرید .
1
5
جمله زیر را اصلاح کنید .
همه بچه ها به او احسنت می گفتند .
1
6
فاصله میان واژه ای را تعریف کنید .
1
زبان شناسی
1
چرا تولید واژه ها و و عبارات زیر غیر ممکن است ؟
پژشچ
پرورش وزارت و آموزش
1
2
آنشه چیست ؟
5/0
3
صور خیال را در نوشته های زیر بیابید .
شب مثل شبح در حیاط باد می وزید . چنان می نشیند که گویی کوهی
گران نشسته است
سکوت سرخ دشت در همه جا پیچیده بود . آسمان بغض می کند و سر و تن را می
شوید .
2
4
واژگان ذهنی زبان کدامند ؟
5/0
املا و بیاموزیم
1
از اصول حاکم بر خط
فارسی یک مورد را ذکر کنید .
1
2
صحیح عبارات زیر را بنویسید.
شعون اجتماعی –
الفاض و تعبیرات – جدال و مناغشت – زیرکی و دحا
1
3
دستور خط فارسی چیست ؟
1
موفق باشید –
جمع نمره :
20
+ نوشته شده در جمعه بیست و دوم آذر ۱۳۹۲ ساعت 16:23 توسط فرشته جوادی
|
این وبگاه به منظور روان سازی درک دروس ادبیات دبیرستان با توجه به اهمییت این دروس در منابع کنکور ودسترسی آسان به آن در هر جای دنیا که باشید بدون حمل کتاب ،بدون صرف هزینه های گزاف کلاس های کنکور ویا پرداخت سنگین برای خرید کتاب های کمک درسی،نیز به منظور دسترسی سریع دانش آموزان این جانب برای یادگیری مطالب،وارتباط نظر فراگیران وهمکارانم با این جانب ،ازکلیه دانش آموزان وهمکاران گرامی در سراسر جهان انتظار هم فکری وهم یاری می رود